On The road with Gino (Braz.- Paraguay- Arg.) - Reisverslag uit Asunción, Paraguay van Anne-Lieze Goossens - WaarBenJij.nu On The road with Gino (Braz.- Paraguay- Arg.) - Reisverslag uit Asunción, Paraguay van Anne-Lieze Goossens - WaarBenJij.nu

On The road with Gino (Braz.- Paraguay- Arg.)

Door: Anne-Lieze

Blijf op de hoogte en volg Anne-Lieze

08 Juni 2013 | Paraguay, Asunción

Gino kwam de 25ste mei ’s avonds aan in Rio de Janeiro. Deze dag heb ik gespendeerd op het strand in het zonnetje met Ben, een jongen uit Zwitserland. Heerlijke relaxdag. S avonds zijn we met z’n drie gaan eten en met een klein groepje naar een club geweest waar er slechte muziek werd gedraaid (techno ofzo) en veel homo’s waren. Zondag was het weer stralend weer. Gino en ik hebben in sneltempo Rio verkend met een tour waarmee we een bezoekje brachten aan Christo (Jezeke waar Lucy zo verliefd op was), Santa Teresa (klein dorpje wat vroeger bekend stond omwille van een trein die tegenwoordig niet meer mag rijden) , de bekende escalieras en de ietswat vreemde Kathedraal (rond-piramide vormig) in Lapa. Christo was helaas weer omgeven door wolken, maar het uitzicht blijft prachtig. S avonds hebben we ons volgepropt met sushi’s om erna lekker te slapen. De volgende dag hebben we genoten van een strandwandeling. Erna werd Gino overheerst door migraine waardoor we hebben gerust in het hostel voor we s avonds onze vlucht namen richting Brazilia.

Aangekomen in Brazilia werden we opgehaald door Leandro. Deze perfecte service startte met een rondrit door Brazilia met de bijpassende uitleg vervolgens gingen we naar zijn appartement waar we mochten slapen, met elk een eigen slaap- en badkamer. Als avondmaal kookte Leandro “el mejor arroz de todo el mundo”. De volgende dag brachten we een bezoekje aan een waterval in the middle of nowhere. De wandeling naar deze waterval werd op momenten een kleine uitdaging voor de flipflops, maar het was super. Na het middageten in een restaurantje hebben we thuis een siësta gedaan. Leandro moest s avonds naar de universiteit, daarom zijn Gino en ik naar het shoppingcenter gegaan. Dag twee stond een wandeling in het park op de planning. S avonds begonnen we aan onze lange busrit richting Bonito met een overstap in Campo Grande. Vertrek Brazilia : woensdag, 29 mei om 19.30, aankomst Campo Grande: woensdag 30 mei om 19.30. Daar overnacht. Volgende dag om 9 uur s morgens de autobus om in Bonito aan te komen om 16.30.

Na een flinke wandeltocht kwamen we aan in een mooi hostel. S avonds zijn we gaan uiteten met de jongens die ik in Rio de Janeiro had leren kennen. We waren van plan om 2 dagen in Bonito te blijven omdat je er allerlei leuke dingen kunt doen zoals snorkelen en paardrijden enz. Helaas waren wij er niet van op de hoogte dat het verlengd weekend was en dus alle activiteiten volgeboekt waren. Bovendien rijden er geen bussen op zondag naar de grens dus moesten we de volgende dag om 12 uur s middags al vertrekken. Om toch van Bonito te genieten zijn we vroeg opgestaan om te gaan fietsen naar een helderblauwe lake met vele vissen. Het was heel leuk, maar de fietstocht bezorgde me een verkrachtingsgevoel voor 2 dagen…

Volgende bestemming in een volgend land: Asuncion. De tocht naar hier verliep verwonderlijke goed. We hadden eerst een bus moeten nemen naar een grensdorpje Ponta Pora. Daar moesten we zorgen dat de juiste stempels in ons paspoort kwamen. Een vriendelijke taxichauffeur heeft ons hierbij geholpen door het dorpje enkele keren te doorkruisen. Alles werd redelijk vlot geregeld en een 3 uur later hadden we onze nachtbus naar Asuncion. We hadden eerst nog op straat onder een afdakje gegeten en moesten erna met onze bagage rivieren oversteken (de straten waren na een half uur regen omgetoverd in rivieren). Nadat we s morgensvroeg in onze hotelkamer aankwamen, begonnen we aan onze wandeltocht naar het centrum. Het duurde best een tijdje eer we aankwamen in het centrum. Het bleek achteraf een dikke 10 km te zijn geweest . Het bleek er niet al te groot en het eten was lekker en goedkoop. Dag twee zijn we naar de Botanische tuinen gaan wandelen met als hoogtepunt de zoo. Of toch niet? De zoo is elke maandag gesloten. Voor de rest hebben we elke shoppingmall gezien in Asuncion die er te zien is. Zo hebben we onze onverwachte dagen in Asuncion toch kunnen vullen want eigenlijk hadden in deze stad maar 1 dag gepland.

Laatste bestemming, laatste land: Buenos Aires, Argentinië. Hier kende ik de weg al en was natuurlijk een perfecte gids voor Gino. We hebben de jongens van Schotland weer ontmoet en zijn samen gaan uiteten en hebben een stapje in de wereld gezet. We hebben een bezoekje gebracht aan Puerto Madero, Retiro, Recoletta, Microcenter en La Boca. De 7de had Gino zijn vlucht naar het zonnige België. (Chanceke dat Anne-Lieze dat wist, anders zou hij een dag te laat in de luchthaven staan :p )

Weetjes:
- Een halve maan ziet er hier uit als een smiley en niet zoals wij het gewoon zijn.
- Volgens Gino zijn de vrouwen zelfstandige wezens en mannen niet (slimme jongen toch eh).
- We hebben onze planning voortdurend moeten aanpassen door allerlei onvoorziene omstandigheden.
- We hebben 2 vluchten genomen en 4 lange busritten. Vermits Gino kampioen is in “rusten” heeft die dit niet bewust beleefd.
- De euros omwisselen was nog steeds erg voordelig, maar niet zo voordelig als enkele weken geleden met Lucy.
- In Asuncion gingen we een kleine siësta houden, om half 7 in slaap gevallen en om 12 uur s nachts wakker geworden. Dan maar beslist om de nacht verder te zetten tot s morgens. 
- Het aftellen naar mijn thuiskomst kan nu werkelijk met slechts 2 handjes… Hmmm, gemende gevoelens…