11.02.2013-17.02.2013 Prive-les & eerste werkdagen - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Anne-Lieze Goossens - WaarBenJij.nu 11.02.2013-17.02.2013 Prive-les & eerste werkdagen - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Anne-Lieze Goossens - WaarBenJij.nu

11.02.2013-17.02.2013 Prive-les & eerste werkdagen

Door: Anne-Lieze

Blijf op de hoogte en volg Anne-Lieze

18 Februari 2013 | Argentinië, Córdoba

Maandag en dinsdag waren vrije dagen. Veel speciaals heb ik tijdens deze dagen niet gedaan, gewoon lekker geluierd en genoten. Ik heb ook van de gelegenheid gebruik gemaakt om het appartement wat te poetsen :) Dinsdag ben ik met Andreas en Rahel gaan zwemmen en s avonds zijn we chinees gaan eten.

Woensdag was mijn eerste dag privé les en alsook mijn eerste werkdag. Deze week zou Vicky mijn leerkracht zijn, ik kende haar niet, maar het is een toffe madam. Alle aandacht ging naar mij en dat heeft zo zijn voor- en zijn nadelen. Teresa zou mij vergezellen naar mijn werkplaats, een leuke wandeling van ongeveer 45 minuten. Mijn eerste indrukken van “casa Ronald Macdonald” waren alvast positief. Betty is de verantwoordelijke over mijn vrijwilligerswerk en is erg sympathieke. Ik voelde me meteen thuis. De kindjes die er rondliepen deden mij denken aan mijn stageplaats alsook het zalige kinder(kanker)kamp waar ik nu al 2 jaar van kan meegenieten (ik kijk al uit naar kamp nummer 3 :) ). Dezelfde blinkende oogjes, dezelfde energie, dezelfde kracht, alleen een andere taal… :) Weldra zal ik meer posten over “casa Ronald Macdonald”. Na het werk ben ik gaan winkel met Anders. Bij deze is het bewezen dat jongens langer kunnen twijfelen dan meisjes over welk kleurtje ze het leukste vinden :). S Avonds kwam Fabrice aan. De Franse jongen die ook bij Maria woont en hier aan de universiteit studeert.

Het verhaal van donderdag kennen jullie ondertussen. Dit keer zijn we naar “Cerveza&espanol” gegaan, naar Bar Luigi EN als extraatje naar nog een andere, gezellige bar :) tja, dat betekent dat ik weer vroeg in bed lag en er vroeg uit kon :). Het betekent eveneens dat het leuk was, we waren met een leuke internationale benden; Fabrice (Frankrijk), Noah (Californië), Anders (Denemarken), vriendinnen van Anders (Argentijnen), Alex – Timo – Sofie (Duitsland) en ik van België :).

Omdat het donderdag zo leuk was en vrijdag de laatste avond was voor Anders, hebben we het vrijdagavond een keer over gedaan. We zijn begonnen in 2 bars en geëindigd in een discotheek(je), ook deze avond waren we met een gezellige grote bende. Ik kan het cliche over de Argentijnse mannen bevestigen, ze zijn heel erg vriendelijk (lees: flirtend).

Na een (veel te) korte nacht ben ik zaterdag naar Carlos Paz gegaan met Timo, Alex en Sofie. Ja hoor, ik denk dat mijn Duits meer verbetert dan mijn Spaans :). We hebben van de zon genoten aan een Rio. De Argentijnen zijn er dol op. Het water is niet bepaald zuiver, maar wel verfrissend. We hebben zaterdag ook afscheid moeten nemen van Anders die nu aan een leuk avontuur gaat beginnen al startend in Buenos Aires.

Zondag was de laatste dag voor mijn lieve vrienden Andreas en Rahel (Zwitserland). Zij continueren hun avontuur met als volgende stop Salta. Spijtig dat het zo een slecht weer was. Het was maar rond de 20°C en dat voelt heel erg koud aan wetende dat het de laatste weken elke dag achteraan de 30° was. Ze moesten al vroeg uit hun appartement en lieten daarom hun rugzakken achter in mijn kamer. Omdat ze dat zo blij waren met mijn voorstel hebben ze mij getrakteerd op een ontbijtje. Lief, lekker en gezellig :) In de namiddag zijn we nog iets met de bende gaan drinken en s avonds zijn we iets gaan eten. Toen Fabrice en ik terug thuis kwamen, was het er gezellig druk. Eugenia (dochter van Maria) & Marcos (lief van Eugenia), Anders (zoon van Maria), zijn vrouw en zijn twee kindjes. Ik vond het een leuke afsluiter van deze week.



Weetjes:
- Vermits Maria in Italië is, worden we nu culinair verwend door Marcos, de vriend van Eugenia (dochter van Maria). Het is ook wel gezellig zo met Eugenia, Marcos, Fabrice en ik :)
- De mensen lopen hier met hun kleine baby in hun armen op straat. In België liggen alle baby’tjes veilig in hun maxicosi, maar hier hebben ze blijkbaar geen schrik om te vallen met hun baby.
- Ze krijgen hier precies ook op een (erg) jonge leeftijd kinderen. Heel vaak zie je 16jarigen in het straatbeeld met een baby’tje of met een zwangere buik. (Je ziet hier trouwens heeeel veel mensen met een zwangere buik)
- Hier vervoeren ze een gans gezin op 1 motor. Het is niet vreemd om een vader, moeder en twee kids op 1 motor te zien (zonder helmen). Zelfs baby’tjes die ik maar enkele weken oud schat.
- Ik mis de familiefeestjes van thuis :) x

  • 18 Februari 2013 - 04:08

    Steven:

    Ik mis jou ook op die familiefeestjes!!!!xxx

  • 25 Februari 2013 - 03:40

    Carmen:

    Die weetjes blijven maar komen e en altijd even interessant! En heb ik iets tussen de regels gelezen??? :p

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne-Lieze

Actief sinds 14 Jan. 2013
Verslag gelezen: 398
Totaal aantal bezoekers 34766

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2013 - 02 November 2013

Franse les in Montpellier

09 Januari 2013 - 14 Juni 2013

My big adventure

Landen bezocht: